Saturday, April 08, 2017

Teks Bacaan Doa Karnival Masakan Tradisional Lipis 2017



بسم  الله الرحمن الرحيم. الحمد لله رب العالمين ، والعاقبة للمتقين، ولا عدوان الا على الظالمين ، والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين ، وخاتم النبيين وعلى اله واصحابه اجمعين .

Di majlis yang mulia ini, kami merafa’kan rasa kesyukuran kepada-Mu Ya Allah, Tuhan Pencipta Alam ,Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, atas segala nikmat yang Engkau kurniakan kepada kami, dapat kami berkumpul di Dataran Orang Kaya Haji untuk menjayakan Majlis Perasmian Karnival Masakan Tradisional Lipis 2017 yang dirasmikan oleh : Yang Berhormat, Dato’ Sri Haji Mohd Sharkar bin Hj Shamsudin, Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan dan Kebudayaan Negeri Pahang.



Kami memohon pada–Mu Ya Allah, agar kami semua, menjadi warga yang sihat sejahtera dan mendapat rahmat dari-Mu sepanjang masa.  Dengan  rahmat-Mu  Ya  Allah,  Engkau  peliharalah tradisi  warisan kami turun temurun,  yang sangat bernilai  dari hilang dan hanya menjadi kenangan dan catatan sejarah.



اللهم اجعل جمعنا هذا جمعا مرحومما ، وتفرقنا من بعده تفرقا معصوما.

Ya Allah, jadikanlah perhimpunan kami ini sebagai  perhimpunan yang Engkau rahmati, dan perpisahan kami sebagai perpisahan yang terpelihara dari sebarang bala bencana dan kemaksiatan.

ربنا اتنا في الدنيا حسنة، وفي الاخرة حسنة، وقنا عذاب النار. وصلى الله على سيدنا محمد، وعلى اله وصحبه وسلم، والحمد لله رب العالمين.

No comments: