Friday, June 10, 2022

Penting Komunikasi Berkesan

Pagi ini semasa bersarapan dengan Tuan Qadhi Zainudin Zakaria Abu Aisyah dan Imam Mohd Faizal Kudus.

Pusat servis kereta call, remind jadual servis kereta saya pagi ini. Kalau ikut masa, saya dah lewat setengah jam.
Saya maklumkan, semalam semasa saya mendengar taklimat dari Ustazah Mariam Harun , staf pusat servis ada call, memaklumkan terpaksa kiv servis kerana mekanik deme bercuti. Jadi deme minta anjak ke hari Isnin.
Pendek cerita, terpaksa saya lewat untuk bertemu Sis Yana di Paid Lipis.
Ketika ini saya sedang menaip di ruang menunggu sementara menanti kereta servis.

Komunikasi memainkan peranan yang penting dalam kelancaran sesuatu gerak kerja.
Kadangkala berlaku masalah kerja dan perhubungan dalam pergaulan disebabkan salah faham dalam komunikasi.

Zaman kini, perlunya komunikasi yang bersifat jelas, tepat, ringkas dan cepat.

Bukan lagi era kirim surat dengan burung merpati sebagai posmennya.



#kerja #sistem #skill #komunikasi #budaya #smart #PermaiMenulis

No comments: