Monday, March 11, 2019

Musim Mesyuarat Agung Tahunan


Musim Mesyuarat Agung bagi kebanyakan pertubuhan seperti NGO dan koperasi.
Bagi unit-unit yang masih belum mengadakan aktiviti biasanya “pulun saat akhir” . Jika tiada program, perwakilan akan menghujum kepada AJK. Apa susah, masa pemilihan nanti pilihlah AJK baru yang diandai cergas dan aktif.

Ahli kena saport AJK. Jangan biarkan AJK bersendirian menanggung beban. Saya tertarik dengan perumpamaan yang diberi oleh Sang Murabbi “Orang lantik kita jadi imam, tapi bila imam pandang belakang tiada makmum yang ikut, pakat lari belaka makmum”

Ada pula yang berpandangan sendiri dengan menyatakan lebih indah duduk bersendirian dari bercampur dalam kesatuan. Betul ke ?

Sabda Rasulullah SAW :
"Sesungguhnya syaitan itu adalah serigala kepada manusia, samalah seperti serigala kepada kambing, ia akan memakan kambing yang jauh terpencil daripada kumpulannya, maka berhati-hatilah kamu dan hendaklah kamu sentiasa bersama-sama dengan jemaah dan orang ramai".
(Hadis riwayat Ahmad)



 Bersama Puan Zerafina selaku Setiausaha Perkim Lipis. Mesyuarat Agung Tahunan Perkim Lipis dijadualkan pada hari ahad, 17 Mac 2019 di Hotel Starwell Lipis.
  
#PermaiMenulis #NGO #MAT #Kesatuan

No comments: