Luahan


Subscribe

RSS Feed (xml)

Thursday, May 17, 2007




Dia telah pulang


Dari dulu lagi orang sentiasa bertanya bila dia akan pulang, namun responnya hambar sekali. Selepas dia selesai menghabisi pengajiannya orang mula bertanya bila mau pulang. Dia akan sentiasa menjawab insyaAllah lepas muktamar.Orang pun jadi faham tidak bertanya lagi.Seusai muktamar (26hb Febuari) orang kembali asyik bertanya bila ia akan pulang, kali ini nada dan bunyinya rancak sekali. Bila ketemu di mana-mana pantas orang bertanya akan hari kepulangannya. Sambutnya dengan mudah tak tahu lagi. Mesej dari Malaysia juga sudah sakan bertanya akan pertanyaan yang sama. Sebulan, dua bulan lama kelamaan orang menjadi bosan bertanya lalu kembali diam aman dari pertanyaan itu.


Akhirnya dia, Mat Kery memutuskan sudah sampai waktunya untuk ia kembali pulang ke tanah air. Berita itu cukup mensukacitakan teman seperjuangan yang sudah tetap di tanah air walaupun mungkin sedikit sedih untuk teman di sini.


Sempena Mat Kery pulang, dibuat sedikit majlis makan-makan berlangsungnya tiga malam. Jujurnya sebetulnya majlis formal yang dirancang hanya pada malam pertama sahaja (13hb).Dimulai dengan bacaan al-Quran tiga puluh juz dan disudahi dengan makan-makan bermenukan nasi daging.Oleh sebab Mat kery yang pulang (bukan ana) suasana menjadi lain lalu terciptalah dua hari lagi majlis keraiyan yang informal . Nasi kerabu dan Laksa Penang menjadi cenderamata terakhirnya buat teman-teman.


Semalam 16 hb Mei dengan berwasilahkan SIA airlines, Mat Kery dengan sahnya telah kembali pulang ke tanah air. Pastinya kepulangan Mat kery akan menjadi suatu aset penting selaku agen penggerak ummah, insyaAllah.


("catatan tak seberapa ini didikasikan khas buat ahli bait Us. Muhammad bin Arshad mantan Naib Pres. PMRAM 2006 juga selaku ‘mantan’ (gelaran ni start semalam) Ketua Pegawai Eksekutif Darul Elyas. Bagi sesiapa yang rindu akan beliau boleh lawati laman blognya warshan.blogspot.com.(tak tahu update atau tak)")


P/s: Selamat Hari Guru kepada Semua Pendidik khasnya kepada yang pernah mengajari dan mendidikku....Jasamu tak ku lupakan....jazakallahu khairan kathira...

No comments :