Luahan


Subscribe

RSS Feed (xml)

Thursday, May 21, 2009



SESUATU IKLAN

Iklan merupakan suatu alat perkhabaran yang dapat memberi maklumat dan menjadikan manusia dari tidak tahu kepada tahu tentang sesuatu perkara. Tanpa sebarang maklumat manusia terus tidak tahu dan berada dalam kejahilan.


Ustaz Wan yang diimport dari Kelantan sedang menggantung iklan

Islam tersebar luas melalui usaha gigih pendakwah silam yang menyebarkan iklan dan maklumat mengenai agama Islam. Tanpa maklumat dan Iklan mengenai Islam sampai kepada kita masakan kita dapat mengamalkan ajaran Islam. Sudah tentu kita mesti mendapat maklumat mengenai Islam dahulu, barulah kita tahu dan mempunyai ilmu mengenainya.
Tempat pamer iklan yang baru beserta iklan terbaru di masjid Lipis



Begitulah halnya dengan semua keadaan. Perkara yang baik mahupun sebaliknya, Iklanlah memainkan peranan yang sangat penting . Kadang kala sesuatu itu biasa sahaja tetapi disebabkan iklannya yang sangat power boleh menyebabkan manusia terpengaruh dan awas ! jangan tertipu dengan pengaruh iklan.




Ada ceramah agama di suatu tempat…kita tidak akan tahu melainkan ada iklan mengenainya.
Ada Konsert maksiat di suatu tempat…kita tidak akan tahu melainkan ada iklan mengenainya.
Ada jawatan kosong di suatu agensi..kita tidak akan tahu melainkan ada iklan mengenainya.
Ada jualan sales gila2 punya harga di sesebuah gedung..kita tidak akan tahu melainkan ada iklan mengenainya.
Ada penyakit merbahaya di Negara…kita tidak akan tahu melainkan ada iklan mengenainya..
Ada pusat tuisyen baru dibuka..kita tidak akan tahu melainkan ada iklan mengenainya.


besar peranannya dalam menyebarkan maklumat

Kesimpulannya..




Besarnya pengaruh iklan terhadap kita. Oleh itu hendaklah kita bijak dalam menerima iklan. Iklan mana yang patut kita cari dan iklan mana yang patut kita jauhi. Ayuh kita cari Iklan-Iklan yang dapat mendekatkan kita kepada Tuhan.. setelah kita dapat iklan itu sebarkan dan kita penuhi tuntutan iklan tersebut. Jika kita terjumpa Iklan yang membawa kepada kemungkaran..jangan sebarkan iklan tersebut tetapi musnahkan Iklan seperti itu..koyak, buang, bakar @ tindakan-tindakan lain yang dapat menghentikan tersebarnya iklan itu. Ada ganjarannya ..InsyaAllah..

Sekian..



No comments :