Luahan


Subscribe

RSS Feed (xml)

Friday, April 08, 2016

Islah Masjid Daerah Lipis

Peruntukan mencecah RM 1.5 Juta. Nampak macam sangat besar jumlah tersebut, namun kos tersebut sebenarnya masih tidak mencukupi untuk membaik pulih keseluruhan Masjid. Projek Islah hanya melibatkan pembinaan dewan terbuka (hanya sebesar garaj 3 buah kereta), pembinaan tandas lelaki dan perempuan, penambahan ruang beranda masjid, pembinaan tangga ke ruang parkir bawah, tukar kubah, cat baru, pendawaian elektrik dan karpet baru. 

Projek ini pun agak terlewat dari jangkaan asal. Perancangan asal bulan 7 telah selesai semua projek islah. Kita harapkan perjalanan projek ini berjalan lancar dan tidak tergendala.

Ramai jamaah yang menanyakan kepada kami, aircond pasang sekali tak?, Jawapan kami tak termasuk. Ada yang menyatakan surau pun dah pasang aircond, masjid Qaryah dah banyak yang pasang tak kan lah masjid daerah tak pasang. Tapi itulah hakikatnya.. Bersabarlah yob.

Ruang parkir sangat terhad, kadangkala imam pun tak dapat parkir..huhu, harap para jemaah dapat memahami dan ikut saranan dari pengawal keselamatan. Ini ada ketikanya   pengawal keselamatan minta parkir di bawah, ada yang degil, mentang-mentang la kawan tu hanya pengawal sahaja, dan dia pula mungkin berjawatan besar, kereta mewah dan kadang-kadang tak de lah jawatan besar sangat pun, cuma ex je lebih.





No comments :