Friday, July 05, 2019

Selamat Berehat Ustaz Hany Mostafa




Saya tidaklah mempunyai banyak kenangan dan pengalaman bersama almarhum Ustaz Hany. Semasa saya bersekolah di SMA Al-Ihsan selama dua tahun (1999-2000) Ustaz Hany tidak mengajar kelas saya. Hanya mendengar  beliau berucap di perhimpunan. Sekali sekala bertembung di kawasan sekolah. Pastinya beliau pantas memberikan senyuman yang ceria dan menjawab salam.

Ketika saya menjadi tenaga pengajar di Maahad Tahfiz Negeri Pahang (MTNP), saya pernah menjadi driver membawa teman-teman Mesirnya dari MTNP ke rumah beliau. Dengan menaiki kereta kancil pinjam, saya bersama dengan tiga orang Mesriyyun yang tegap-tegap menuju ke rumah Ustaz Hany.
Sampai di rumah, beliau mengajak sekali saya bertamu di rumah 'bujang'. Dihidangnya air Syai (Teh O) berserta bekas gula. Isi sendiri gula sesuai dengan citarasa sendiri. 

Semoga Ustaz Hany Mostafa dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama para salafussaleh di syurga. Amin.

#Takziah #UstazHany #Jaip #Sman #PermaiMenulis  #SeputarMemoriSilam

No comments: