Saturday, April 17, 2021

Jubah Hitam dan Sanitasi Coway




Selepas jumaat pihak Coway datang membuat sanitasi percuma di masjid. Katanya siapa-siapa yang berhajat untuk buat sanitasi di rumah pun boleh.
Depa guna ubat khas keluaran Coway sendiri.

Kome ingatkan Coway hanya buat servis mesin air je, rupanya depa juga mengambil insiatif membuat sanitasi ketika pandemik Covid melanda kita semua.
Terima kasih tidak terhingga kami ucapkan kepada pihak Coway.

Dalam gambar ini, kelihatan saya memakai jubah hitam yang juga merupakan pakaian rasmi bagi pegawai Masjid di dalam negeri Pahang.
Agak-agak deme la kan berapa usia baju jubah kome ini ?

Jubah hitam ini, saya tempah di kedai Arwah Abang Man letaknya berhampiran Mydin Kuantan semasa saya sedang belajar di Maahad Tahfiz Masjid Negeri Masjid Negeri Sultan Ahmad 1 Kuantan Dalam tahun 2001. Waktu itu kebanyakan pelajar maahad menempah baju di kedai Arwah Abang Man.
Jadi berapa tahunkah usia jubah hitam kome ini.
Tahun 2021-2001 = 20 tahun.
Maka, baju jubah hitam yang saya pakai dalam gambar itu usianya 20 tahun. Masih utuh jahitnya dan tidak usang lagi.
Saya sertakan posting tulisan pasal arwah Abang Man yang ditulis tahun 2015 :

http://syababgr.blogspot.com/2015/08/kenangan-bersama-mushaf-al-quran.html?m=1

Tak perlu kita terpengaruh dengan orang yang suka berbelanja membeli pakaian. Pakai je ala kadar. Baju 20 tahun pun masih smart dan tidak ketinggalan zaman.
Soalnya mungkin ada yang kata tak muat dah. Tapi alhamdulillah saya ok je. Huhu.

Jom bulan Ramadan kita banyakkan infaq.
NGO Permai :
Bank Rakyat : 11-0155607-5 (Usrah Permai)

Perkim Cawangan Daerah Lipis
Cimb : 8005454945
Bank Rakyat : 111341009946

#PermaiMenulis #jubah #masjid #imam #GengPermai #bajulama #kenangan

No comments: