Luahan


Subscribe

RSS Feed (xml)

Monday, May 19, 2008

Nukilan dari Tim.Ketua DPPP
'Episode Sebuah Perjuangan'


Akhi ! Kita kena akui meskipun PASTI telah berada dalam kelasnya yang tersendiri , kita masih banyak kelemahan dan kekurangan yang perlu di perbaiki dengan segera . Malah kita juga mesti bersedia untuk mendengar rungutan dan keluhan petugas PASTI yang berada di bawah . Kita mesti lakukan ini . Mesti ya Akhi !



Macam mana kita nak buat ni ? Memang kita sedar PASTI telah mendapat pengiktirafan dunia terutama bagi Gerakan Islam , tetapi kita mesti memastikan pengiktirafan itu tidak menjadikan kita leka . Bimbang kelak , " hanya khabar indah berbanding rupa "



Kami akui , tugas sebagai guru PASTI ini amat berat dan mencabar . Tetapi kami nekad untuk melakukan yang terbaik agar PASTI terus mengharumkan nama Jamaah kita di pentas perjuangannya. Tinggal lagi , kami juga sangat memerlukan bimbingan dan motivasi yang berterusan dari semua pihak




Sebenarnya tugas guru PASTI yang mencabar ini sangat tidak sepadan dengan gaji atau imbuhan mereka terima , namun mereka ternyata gigih dan tabah menghadapi realiti ini. Justeru itu , Kita mesti menjaga kebajikan dan hak mereka agar tidak terabai . Mereka adalah aset kepada perjuangan suci yang kita dokong ini .


Muallimah sekalian ! Ayuh bangun , tugas kita masih banyak menanti dihadapan .Tanpa menunggu penghargaan dari sesiapa , kita kena selesaikan tanggungjawab ini dengan ikhlas dan hanya mengharapkan redha Ilahi
























No comments :