Friday, April 06, 2012

Koop Masjid akan buka kedai..


4.4.2012, Rabu baru ini, saya mewakili koperasi masjid Sultan Mahmud Berhad  menandatangani agreement  sewaan bangunan kedai  bersama 'Tok empat' Ahmad yang mewakili koperasi Felcra Sungai Kambang selaku pemilik bangunan di hadapan KADO Rushdi.

InsyaAllah, Koperasi masjid akan memulakan langkah baru yang sangat mencabar dengan membuka kedai serbanika di Bandar baru Kuala Lipis. Dengan keahlian dan syer ahli yang kecil sudah tentu menyukarkan usaha untuk menjalankan perniagaan yang modalnya agak besar juga.

Namun, jika tidak mula lagi, bila lagi koperasi ini akan berkembang. Kebanyakan orang biasanya mula berminat untuk masuk koperasi apabila mereka nampak perniagaan dan  pelaburan mereka akan menguntungkan mereka. Tak ramai orang yang sanggup melakukan pengorbanan dengan mengeluarkan modal awal untuk memulakan perniagaan kerjasama ini.

Syabas kepada mereka yang sudi dan sanggup menempuh cabaran ini dengan mendahulukan wang mereka sebagai modal awal perniagaan kedai koperasi yang akan dibuka nanti..
Sekian.

No comments: