Saturday, June 29, 2013

Apa Erti Komitmen Aktivis Dakwah



Apabila melihat buku ini ; Apa erti Komitmen Aktivis Dakwah. Saya teringat, seorang kenalan semasa belajarnya  begitu bersemangat untuk terlibat dengan perjuangan bersama gerakan islam. Ketika itu, selalu ia menanyakan tentang perkembangan Jemaah serta sering ia menyatakan kebimbangannya jika tidak dapat bergerak bersama dengan Jemaah. Beliau telah menghadiahkan saya buku ini… Zaman belajar tidak sama dengan zaman bekerja,  sekarang dia telah ‘diam’  dari terlibat bersama Jemaah..terpandang sahaja buku itu yang turut tercalit dalamnya  doa  buatku ‘semoga thabat dalam perjuangan’   akan tergambar kesedihan saya kepadanya..

Ayuh teman sekalian  kita segarkan komitmen kita dalam Jemaah ini.  Saya petik dari buku itu, ANTARANYA:
-Mempunyai Kemahuan yang kuat.
-Kesungguhan
-Pengorbanan
-Saya mesti mengikuti setiap kegiatan umum dakwah.

Mari kita bersama istiqamah bangunkan generasi pelapis yang akan mewarisi perjuangan ini. Memang sukar dan pelbagai rintangan. Tetapi inilah Amal Jamie kita. Dan kita sangat memerlukannya sebagaimana kita memerlukan Islam. 



No comments: