Sunday, September 06, 2015

Chef yang solat

Baru ni kami bersiar-siar mencari tempat untuk makan malam. Akhirnya kami nampak suatu pemandangan yang sangat menarik dan sangat jarang berlaku di tempat kita. Kami terus memutuskan untuk bertandang ke kedai tersebut. Semoga makanan yang kami makan diberkati dan staf kedai makan tersebut mendapat rezeki yang berkat. Jom kita bertandang ke IDEA KITCHEN, terletak di belakang Pappa Rich Bandar Temerloh (dekat dengan roundbout ke jambatan Temerloh).






Mereka menunaikan solat fardhu maghrib, waktu maghrib sangat sempit. Jangan miss solat fardhu 5 waktu, khusus buat peniaga kedai makan, pasar malam, pasaraya dan buat pengunjung yang suka bersiar-siar pada waktu maghrib.

"Sesungguhnya solat itu adalah satu ketetapan yang diwajibkan atas orang-orang yang beriman, yang tertentu waktunya" (An-Nisa' : 103)

"Solat lima waktu umpama sungai yang airnya banyak mengalir di hadapan pintu rumah seseorang di kalangan kamu yang akan mandi di dalamnya lima kali setiap hari. Kata al-Hasan : dan apakah lagi kekotorannya yang tinggal?" ( riwayat Muslim)

No comments: