Monday, March 26, 2018

Nasi Beriani Restoran Ali Mentakab



Saya berkesempatan makan tengah hari di Restoran Ali yang terletak di  Mentakab. 
Banyak lagi kedai lain di Mentakab. Tetapi ada sebabnya saya memilih untuk makan di sini. 

Saya sertakan cerita berkenaan Restoran Ali  dari pelanggan yang lain :





Bagi orang muda mungkin tiada apa yang menarik berkenaan kedai ini. Tetapi kalau kita dengar cerita orang-orang lama, mungkin kedai ini ada kenangan buat mereka.

Suasana dalam kedai, "takde lah" selesa sangat. 
Namun pelanggan tak putus-putus, terutamanya golongan veteran.

Saya terus pesan menu legend di restoran ini, iaitu nasi beriani.
Rasanya ?
Bagi saya tahap kesedapan mungkin berbeza bagi setiap orang. Sesuatu yang subjektif.
Tetapi kedai ini memang masyhur suatu ketika dahulu.

Agakan saya, mungkin kerana kedai makan ini telah beroperasi sekian lama semenjak tahun 60-an, dan tiada kedai lain yang menyediakan menu nasi beriani. 
Sekarang, banyak  kedai-kedai lain yang ada menu nasi beriani. 
Tetapi legend tetap tidak sama. "huhu".





 Set Beriani tanpa Papadom. Papadom dah habis. 



#PermaiMenulis
#Makan

No comments: