Tuesday, June 26, 2018

Kad TouchnGo tamat tempoh

Baru-baru ini, ketika saya menyentuh kad Touch N Go di kaunter tol masuk Gambang. Terpampang di skrin perkataan KAD TELAH TAMAT TEMPOH. Terkejut saya. Sudahlah baki duit masih banyak. Baru sahaja  topup  pada minggu sebelumnya. Tak pernah tahu pun yang kad Touch N Go ada tamat tempoh. Tambahan pula memang di kad saya langsung tiada makluman bila  tarikh tamat tempoh kad. 
Memang kad tersebut sudah lama. Mungkin sudah 10 tahun saya pakai.

Nak undur ke belakang, ada kereta lain telah beratur di belakang. Mahu kena sumpah seranah nanti.
Mujur ada staf penjaga di kaunter. "Bagi IC" katanya. Maka lepaslah kami masuk lebuhraya dengan menggunakan IC.

Sampainya di kaunter  exit tol Temerloh, kena tambah nilai di kad pengenalan. Barulah lepas keluar. Kemudian kami menapak ke kaunter di pejabat Tol. Mujur masih dibuka sehingga jam 10 malam.


Saya kena mengisi borang permohonan untuk refund duit baki yang ada dalam kad. Duit akan terus masuk ke dalam akaun bank.  Kata staf di situ, mereka hanya submit borang ke pihak Touch N Go. Selepas 5 minggu jika tiada berlaku apa-apa, saya kena hubungi pihak Touch N Go.

Jika nak kad baru, saya kena beli dengan harga RM 10 ringgit tanpa ada nilai.
Pandangan saya, pertukaran kad baru bagi sahaja percuma memandangkan bukannya kecuaian dari pihak pengguna. 
Saya masih menantikan, bilakah tol percuma seperti mana janji yang ditawarkan oleh kerajaan yang memerintah sekarang (Goverment of the day).



#PermaiMenulis #tolfree #TouchNGo 

2 comments:

Unknown said...

betul la..tiada sebarang peringtan utk pengguna..duit je nak

Unknown said...

kata semua urusniaga dihujung jari...dekat dua bulan...klu nasib baik..bru nak dapat refund...toya rahh