Thursday, January 14, 2021

Banjir di Al-Mukmin Temerloh

Pagi ini kami turut sama membantu seadanya membersihkan Maahad Tahfiz Integrasi Al-Mukmin yang dilanda banjir besar.



Saya merupakan bacth pertama pada tahun 1991 yang ketika itu dikenali dengan SRA Al-Mukmin.


Saya sempat dengan Ustaz Osman dan Ustazah Zainab yang sehingga sekarang masih bersama dengan al-Mukmin.
Selain daripada ibu bapa, sukarelawan Masjid TJ juga turut sama 'memeriahkan' suasana.
Sebagai mantan ahli jemaah Masjid TJ (saya selalunya di Masjid Lama TJ) dan almarhum ayah saya pernah menjadi Pengerusi masjid lama dan masjid baru TJ, rupanya saya tidak kenal kesemua sukarelawan tersebut. Mujurlah saya kenal Tuan Imam Masjid TJ, Ustaz Muhammad Akmal Radzuan . Rupanya lama betul saya telah 'meninggalkan' Temerloh, sampaikan tak kenal warga Temerloh. Huhu.



Turut sama Dr Abdullah bin Ismail yang saya kenal sejak kecil selaku Timbalan Pengerusi al-Mukmin yang juga sebagai pengerusi Masjid Taman Temerloh Jaya.



Kebetulan pula rombongan daripada Yayasan Pahang diketuai oleh Ustaz Abdul Razak yang merupakan Ketua Pegawai Operasi Yayasan Pahang juga hadir.
Saya sempat menceritakan berkenaan musibah banjir yang menimpa pelajar Kelas TFD YP di Masjid Sultan Mahmud . Harapnya YP berkunjung pula ke Lipis.

Jom bantu :
Bank Islam
06028010009648
Sek. Ren. Agama Al-Mukmin

NGO Permai -
Bank Rakyat : 11-0155607-5 (Usrah Permai)

Azraie Mohd
Pengerusi Permai

#PermaiMenulis #almukmin #banjir #banjirtemerloh #temerloh #pahang #masjidtj #yayasanpahang #PermaiCare #kitajagakita

No comments: