Friday, May 18, 2018

Kisah Ramadan (KIRAM 35) Berbuka puasa di Masjid dan salah faham penaja.



Alhamdulillah, Hari pertama berpuasa berbuka puasa di Masjid Sultan Mahmud. Insya-Allah setiap hari akan disediakan juadah berbuka puasa. Cuma tahun ini masih tak penuh lagi. Ada hari-hari yang masih kosong. Sama ada ekonomi merosot atau ada yang masih tidak mendapat info untuk menaja program berbuka puasa di masjid. Insya-Allah kami berusaha untuk memastikan setiap hari sepanjang bulan Ramadan akan ada juadah berbuka puasa yang disediakan.
Nak jadi cerita, ada seorang hamba Allah yang tersalah faham. Bila kami lontarkan iklan penajaan  berserta tarikh yang ingin dipilih. Hamba Allah tersebut booking sampai lima tarikh. Kami pun terkejut. Sebab kos tajaan mencecah RM 8,500.00 untuk  lima tarikh tersebut.
Sehari dua sebelum Ramadan, apabila kami tanya semula barulah beliau faham. Rupanya dia ingat yang masjid mencari tukang masak untuk berbuka puasa. Jadi beliau berminatlah nak masak. Tu yang sampai lima tuh. Asalnya kami merasa lega, sebab dapat penaja. Rupanya salah faham. “huhu”



#PermaiMenulis #Kiram #ramadan #iftar #ramadankarem #puasa #bukapuasa #masjid #makan #seronok #masjiddaerah #CatatanImamKecil


No comments: