Wednesday, May 04, 2016

Catatan Imam Kecil : Tidak Sihat

Sehari dua ni, saya tidak berapa segar badan (demam). Alhamdulillah  masih berdaya hadir ke Masjid dan keluar bermuamalah  berjumpa dengan sahabat dan orang ramai. 

Petang tadi kelas hafazan berjalan seperti biasa. Jika saya kiv kelas tersebut, bermakna sudah 3 minggu kelas tersebut Kiv, kesian pada anak murid yang bersemangat maka kelas tersebut tetap dijalankan. Kelas pun hanya biasa-biasa sahaja, tak de lah gempak dan elite, kelas orang kampung je.

Ustaz Zabadin yang giliran kuliah maghribnya pada malam ini juga mohon taazur disebabkan musykilah yang dihadapinya. Kebiasaan jika ustaz yang memberi kuliah tidak dapat hadir, maka masa tersebut akan diisi dengan kuliah gantian dari Pegawai Masjid. Hari ni tiada pengganti dek kerana keuzuran saya, semua jemaah diberi kelonggaran berkuliah bebas sesama mereka..huhu..

Malam ini, kerja saya membuat teks bacaan doa untuk dibaca pada hari esok. Majlis Sambutan hari kesihatan sedunia peringkat Negeri Pahang di Institut Perguruan Kampus Afzan Lipis.Terima kasih pada yang membantu. Semoga kita semua dikurniakan kesihatan, Amin.

Vitacid  popular masa saya belajar di Mesir. Mesti ada di rumah kami, dalam list ketika program jaulah dan ada dalam first aid. Ketika saya ke Mekah untuk menunaikan Haji pun saya bawa Vitacid ini. Bila badan tak berapa sihat, demam, selesema ambik benda ni.Kelmarin saya beli di farmasi.



1 comment:

profsiti.blogspot said...

semoga cepat sihat ustaz.