Luahan


Subscribe

RSS Feed (xml)

Thursday, May 26, 2016

Program Kem Intensif Al-Quran Permai

Cuti sekolah bakal menjelang. Biasanya pelbagai aktiviti telah dirancang oleh ibu bapa dan juga para pelajar dalam mengisi waktu cuti sekolah mereka. Justeru PERMAI tidak ketinggalan menawarkan suatu program yang sangat bermanfaat buat semua pelajar. Program dinamakan Kem Intensif Al-Quran (KIA) yang bertujuan membimbing para pelajar selok belok mengenai ilmu al-Quran khususnya dalam bidang tajwid dan bacaan. 

Berdasarkan pengalaman saya sendiri yang pernah menjadi panel temuduga pegawai masjid Qaryah dan guru Kafa, saya melihat hampir 80% tidak dapat menjawab dan membaca al-Quran dengan tajwid yang baik. 

Sesungguhnya Al-Quran perlu dipelajari secara khusus, bukanlah suatu jaminan seseorang yang memasuki Sekolah agama bahkan Maahad Tahfiz akan dapat membaca al-Quran dengan baik. 

Justeru program Kem Intensif Al-Quran (KIA Permai) antara salah satu wadah untuk membendung gejala tidak pandai membaca Al-Quran.


Baru-baru ini, team Permai berkesempatan mengedarkan Iklan program di Pekan Sari Temerloh dan Pasar Malam Paya Pulai. Semoga usaha kita semua diberkati dan program KIA dapat berjalan dengan lancar.











No comments :