Wednesday, May 15, 2013

Tetamu yang berkunjung ke rumah.

Saya tinggal di kuarters kerajaan yang kedudukannya agak terkebelakang. Kuarters ini terletak di lurah bukit yang sangat sesuai untuk habitat reptilia.

Selalu juga saya terserempak dengan haiwan-haiwan ini sehingga ada yang saya sempat snap gambarnya walaupun banyak lagi yang saya tidak sempat.

Saya bukanlah takut dengan binatang, cuma spesis ular memang menakutkan.. Tahun ini sahaja bomba sudah berkunjung ke kuarters menangkap ular sawa yang besar di hadapan rumah, terperangkap di dalam longkang tidak lepas keluar.

Tahun lepas, 3 kali pihak bomba datang ke kuarters..juga berkaitan dengan ular..namun semua kedatangan  bomba tidak membuahkan hasil..begitu jugalah tahun-tahun sebelumnya..selain haiwan-haiwan ini, pihak bomba antara yang sering berkunjung ke kuarters kami.

Doakan kami agar sentiasa dalam keselamatan..takut juga..tetapi inilah realiti kuarters kerajaan Jabatan  yang diperuntukkan buat Pegawainya..
InsyaAllah pada ruangan yang lain saya akan bercerita berkenaan kediaman saya... 


 Ular ini mendahului saya masuk ke rumah. Kebetulan saya terfolow dia..sempat ambil gambar lagi

 Hari semalam (selasa) ketika saya ingin ke masjid untuk solat maghrib bertembung dengan spesis ini


kalau macam biawak ni tak masalah sangat..


Yang ni lagi tak ada masalah..

No comments: