Thursday, June 23, 2016

Sambutan Nuzul Al-Quran di KOMPAS

Sempena dengan hari Nuzul AL-Quran, pihak Kompleks Pendidikan Al-Istiqamah (KOMPAS) dengan kerjasama rangkaian Al-Baghdadi Temerloh telah menganjurkan program sambutan Hari Nuzul al-Quran bersekali dengan perasmian Kompleks Pendidikan Al-Istiqamah.
Antara program yang dilaksanakan ialah Tahsin Surah Al-Fatihah oleh Ustaz Zarimi selaku Mudir Maahad Tahfiz Al-Istiqamah. Beliau juga memberi pendedahan bacaan wajah-wajah Qiraat dalam surah Al-Fatihah. Program pertandingan hafazan al-Quran juga diadakan untuk pelajar-pelajar yang mengikuti kelas Nadi  Al-Baghdadi.
Pada sebelah petang diadakan riview program hafazan melalui kaedah Nadi Al-Baghdadi yang menggunakan Neuro dan berakhir sesi petang dengan majlis khatam al-Quran dan tahlil.
Kemudian majlis Iftar, solat terawih dan ceramah Nuzul Al-Quran serta perasmian oleh YB Ustaz Nasruddin selaku ahli parlimen Temerloh.




 4 orang alumni pelajar Maahad Tahfiz Negeri Pahang
 Solat terawih yang diimamkan oleh Ustaz Zarimi Al-Hafiz, beliau membaca dengan Qiraat Imam Warsh 'an Nafi'. Teringat ketika bersolat terawih di Masjid  Al-Azhar dahulu, Syeikh Hakim yang menjadi imam akan membaca dengan qiraat-qiraat yang berbeza di setiap rakaat. 

No comments: