Luahan


Subscribe

RSS Feed (xml)

Wednesday, June 07, 2017

Kenangan naik Qatar Airways

Terkenang naik kapal terbang Qatar Airways ketika fly ke Mesir sewaktu berkelana di sana.
Hujung tahun 2016, Pergi umrah dengan Azhari Holiday pun naik flight Qatar Airways juga.
Adakah kome tak dapat naik flight Qatar lagi di masa mendatang ?

Isunya bukan naik kapal terbang semata-mata. Tapi yang lebih besar melibatkan dunia Islam. Melibatkan kita semua selaku umat Islam.
Islam menyaksikan ada negara yang nampak Islamik tetapi menjadi topeng dan boneka kepada golongan Kuffar.
Semoga dunia Islam terselamat dari tipu daya musuh Islam.
Pray for Qatar.

Firman Allah SWT  dalam Surah Al-Maidah:

Ayat 51 : 
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

Wahai  orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin kamu; sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barang siapa di antara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk dalam golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim.
(Al-Maidah : 51).

Ayat 54 :

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ۚ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ


Maksudnya : “Wahai orang yang beriman, barangsiapa di antara kalian murtad dari agamanya, maka Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Dia cintai dan kaum tersebut mencintai Allah, mereka adalah orang-orang yang lemah lembut sesama orang mukmin dan sangat kuat -ditakuti- oleh orang-orang kafir. Mereka berjihad dijalan Allah, dan mereka tidak takut terhadap cacian orang yang mencaci”.
(Al-Maidah: 54).

#PermaiMenulis
#iloveQatar
#prayforummah
#prayqatar




No comments :